tirsdag 5. oktober 2010

Mer fra garnslankingen.

Jeg fortsetter å strikke fra garnlageret mitt.

Et sjal strikket i On LINE
Linie 164.
Jeg har strikket dette på pinne nr. 3.
Startet oppe i nakken med 3 masker og økte på hverannen pinne til jeg hadde vel 400 masker.
Fargen kommer ikke helt frem, men her er et bilde med blits og ett uten.


Jeg ble fornøyd med dette, kan nok brukes over skuldrene en kjølig sommerkveld.
Garnet er blankt og silkeaktig

Blå klut.
Jeg har vært med på en Along på et nettsted hvor vi skulle strikke etter engelsk oppskrift.
Dette var nytt for meg, men kanskje det blir en åpning for å prøve flere.
Jeg har strikket tre kluter.
Heller ikke her kommer fargen ordentlig frem.

Julerød klut.
Hvit klut.
Garnet jeg har brukt er Bomull sport fra Gjesdal.
Teksten kommer ikke helt frem på den hvite.
Jeg fuktet den før jeg la den i fasong.
Det minker litt på lageret mitt, men der er mer å ta av.

5 kommentarer:

Tonemor sa...

Så flott et sjal og herlige kluter.
Du har jaggu litt av et garnlager.
Kjekt å ha litt å ta av.
Ønsker deg en super duper dag.
Klem Tone

Lindas hobbyhjørne sa...

For et nydelig sjal, blir deilig når kulla setter inn.
Ha en fin dag,klem.

Jorun sa...

Hei Marit.
Fine kluter du har strikka. Jeg har sett noe lignende på nettet...
Og sjalet, det er nydelig!
Jeg må innrømme at strikking er noe jeg vet lite om, bortsett fra at jeg kan vrange og rette masker. Men jeg skulle så gjerne ha strikket et slikt sjal... Legger du opp på midten?? Og den hullraden...? Hvordan lager man den? Jeg vet man tar et kast, men ikke hva en gjør med det etterpå...

Jeg begynte på et sjal, som forøvrig har blitt en ufo... Men der la man opp 3 masker, og øker på annenhver pinne, i sidene (altså spissen på sjalet)Men jeg syntes ikke det ble så pent uten hullrad. Jeg har også sett sjal som er strikket sidelengs...

Bodil sa...

Nydeleg sjal, og koselege klutar :) Ha ei fin veke :)

Emmy sa...

Det er et fint og dejligt stort sjal du har strikket. Helt sikkert det vil varme nu vi går mod køligere tider.

De små "klude" du har strikket er rigtig sjove med engelsk tekst. Er det til gaver eller prøver????