fredag 15. juli 2011

Lenge til påske, men.............

Jeg har strikket en liten duk.
Det er jo lenge til påske, men dette var garnet jeg først fant da jeg skulle strikke.
Som jeg har sagt flere ganger synes jeg det er kjekt å strikke duker og brikker.

Litt arbeid er det etterpå og.
Da skal duken strekkes og stives.
Jeg har funnet min måte å gjøre dette på etter ett tips for mange år siden.
Jeg har kjøpt plastbelagt streng som jeg trer duken inn på.


Strekker og fester med klemmer.

Noen ganger bruker jeg stivelse, andre ganger strekker jeg de etter å ha vridd de opp i vann.

Litt verktøy må og til for å få festet strengen mens duken tørker.

Kanskje dette er et tips til dere som strikker duker.
På store duker synes jeg dette er en fin måte å få de strekket ut på.

En fin helg til dere alle og takk for besøk her.

4 kommentarer:

Snefrid sa...

Tusen takk for et kjempelurt tips! Nå skal jeg anskaffe meg streng, og mine runde duker skal bli perfekt runde, og stive.

Tonemor sa...

Det var en fin duk.
Har aldri prøvd meg på slik strikking, men kanskje man kan gjøre slikt på hekle duker også?
God helg
Klem Tone

Ann Tove sa...

Flott duk. Og takk for tipset. Dette skal eg vise mor mi, ho strikkar ein del dukar.

Monica sa...

Ahhh, kjempesmart!! Dette skal jeg virkelig prøve. Takk for tipset :)
God sommer!

Strikkeklem Monica