fredag 19. august 2011

På pinnene nå.

De siste dagene har jeg strikket på ett babyteppe.
Har vært uten nettilgang så da blir det mer strikking.
Garnet jeg strikker av er Tynn Alpakka.
Ett mykt og fint garn, men har en tendens til å dele seg.
Jeg strikker på pinne nr. 3 og mønsteret er Havskum.
Jeg gjør regning med det blir mer tydelig mønster når jeg får vasket og strekt teppet.
Det nærmer seg slutten på teppet nå, har vel ca. 20 cm. igjen.
Ved siden av har jeg litt Kunststrikk.
Dette er en brikke jeg har strikket flere ganger.
Synes den er fin så denne gangen blir det to i samme farge.
Den første er påbegynt.

Ellers så nærmer skoleferien seg slutten, noen har allerede startet.
Eldstejenta vår på Utsira startet i 1. klasse denne uken.
Her omkring starter de neste uke.
To av jentene våre som bor nærmest har vært her siden mandag.
De har vært på fisketurer med bestefar så det har blitt makrell i flere varianter denne uken.

Ønsker dere som kikker innom en fin helg.




5 kommentarer:

Tonemor sa...

For et nydelig bølgemønster. Det likte jeg virkelig.
Kunststrikk har jeg aldri prøvd meg på, men jeg synes det ser virkelig flott ut.
Her begynner skolen på mandag, skal bli litt godt å komme i rute igjen også.
God helg
Klem Tone

Annelis hantverk sa...

Så vackra handarbeten du har på gång!
Ha en skön helg!

Bodil sa...

Det blir eit nydeleg teppe :) Og kunststrikka dukar er så fine.
God helg :)

Ann Tove sa...

Havskum-mønster er eit tidlaust mønster, lekkert.Og kunststrikk er nydeleg. Har ei mor som er ivrig å strikke dukar.Eg sjølv har strikka berre ein, skulle kanskje prøvd til igjen. Ha ei fin helg.

Kjersti Nygaard sa...

Vakkert, vakkert. Det er noe med utførelsen også, den er perfekt hos fru Stokka!

Hilsen Kjersti i Larkollen