lørdag 15. oktober 2011

Spenserkjole

En av våre små jenter kom og spurte om jeg ville strikke denne til henne.

Hun hadde med en brosjyre.


Jeg ville jo gjerne det og neste dag bar det til garnbutikken for å kjøpe garn og oppskrift.


Hun skulle selv få velge farge og det ble skarp lilla Sandnes Mini Alpakka.

Oppskriften er fra Sandnes sitt hefte Sandnes alpakka 0-4 år og har nr. 0808 baby/småbarn.

På mandag blir jenta vår 4 år og da skal hun få denne. 
Her er den fotografert på en henger jeg fikk da jeg var lita jente.

Vil ønske alle en fin helg.

12 kommentarer:

Rigmor sa...

kjempe fin :) denne var en av de første litt større plaggene jeg laget når jeg begynte og strikke til jentene for fullt :) Denne blir hun nok veldig glad i :) og så kjekkt når de kommer med egne ønsker! Ha en fin helg!

Ann Tove sa...

Lekker kjole. Det blir nok ei fornøgd jente som får denne. Ha ein koseleg lørdagskveld.

Trollkjerringa sa...

Noe så nydelig. Helt tydelig at dette kan du godt! Du er flink til å strikke og hekle! Det er jo så mye nydelig her. Blir jo rent inspirert. :)

Ønsker deg en god helg!

Klem
Trollkjerringa. :)

Annelis hantverk sa...

Så vacker klänning till en liten stolt flicka!
Ha en fin kväll!

Heidi-Kristin sa...

Godt med en sånn lettbedd bestemor når de søte små finner noe fint.
Flott kjole!

Lindas hobbyhjørne sa...

Nydelig og for en fin farge !
en som blir glad tenker jeg :)
Ha en fin kveld, klem.

Nunnas verden sa...

Så nydelig en kjole :O)
Blir nok ei flott jente med den på.
...tusen takk for besøket i bloggen min :) ha en flott søndag :O)

Tonemor sa...

Så nydelig den ble. Jammen flott bursdagsgave.
God søndagskveld
Klem Tone

Hilde sa...

Å så flott kjole! Tenker hun blir fornøyd :)

Jorun sa...

For en nydelig kjole!

Marit sa...

Den var kjempefin. Har vudert å strikka den eg og men er ikkje kome så langt.

Anonym sa...

Så fin! Det er veldig kjekt når de vet hva de vil ha!