tirsdag 14. februar 2012

Lange sokker og litt til.

Jeg har strikket lange sokker.
En av våre svigerdøtre ønsket seg lange sokker og nå er de ferdig.
De er strikket i Sisu og fargen har hun tatt ut selv. 
Øverst skal det være ett silkebånd, det ordner hun selv.
Oppskriften fant jeg i denne boken.
Det er mye fint i denne boken, den kan anbefales.
Jeg kommer nok til å strikke mer fra denne med tid og stunder.

I løpet av høsten ble det strikket en del luer til de små på fødeavdelingen i Sierra Leone.
Nå er disse sendt til en som videreformidler.

Jeg har og kjøpt en del babygarn.
Dette blir det nok en del småplagg av.
Ett teppe er påbegynt.
Det strikkes fra spiss til spiss.
Startet med tre masker og øker en maske i starten på hver pinne.
Strikker slik til det blir stort nok og feller deretter i starten av hver pinne.
Dette skal bli teppe til vårt første oldebarn.
Vårt eldste barnebarn var på besøk på lørdag.
Hun fortalte at hun kikket innom bloggen min av og til, "men du har ikke skrevet at du skal bli oldemor".
Nå har jeg fortalt det og vi gleder oss med dem som skal bli foreldre.
Det blir kjekt å strikke til ett nytt barn som kommer .
Håndarbeidsplaner for våren er mange.
Jeg skal både strikke og hekle en del, duker, grytekluter og sikkert litt mer og.
Ønsker meg litt flere timer i døgnet.

Vil igjen takke for alle koselige besøk og fine hilsener.
Ønsker alle en fin dag.





11 kommentarer:

Tonemor sa...

Gratulerer som snart skal bli oldemor.
De sokkene var super lekre.
Skal si du har vært produktiv, her var det mye flott.
Flere som kunne tenke seg litt flere timer ja, dagene bare flyr avgårde.
Ønsker deg en fin dag
Klem Tone

Tullmusa sa...

Du har så mye fine ting

Nina Kristin sa...

Gratulerer!!:) Så moro å bli oldemor!!:)
Ja... Flere timer ja... Skulle gjerne hatt det jeg også!!
Ha en fin kveld :)
Klem Nina

Tesha sa...

Gratulerer!
Sokkene ser lekre ut - silkebånd kommer til å gjøre susen.
Tida kan du ikke gjøre noe med du heller, men du kan fortsette å nytte stundene like godt som du har gjort til nå!

Nunnas verden sa...

Så moro at du skal bli oldemor da! Må vel være stort! :) Gratulerer!!
Det var da noen utrolig deilige langsokker du har strikket, og det blir prikken over i-en med silkebånd.
Godt for de små det med de myke luene dine :)
Og tenk så deilig med et hjemmestrikket teppet til oldebarnet da:) Skal si du har latt pinnene "fly" :O)

Bodil sa...

Gratulerer som komande oldemor :) Så flotte ting du har strikka. Ha ei fin veke :)

Jorun sa...

Fine sokker Marit, og så mange luer du har strikket da!

Marit Johanne sa...

Så koselig det må være å strikke til oldebarn! Mye fint du har strikket her.

Marit Johanne sa...

Så koselig det må være å strikke til oldebarn! Mye fint du har strikket her. Og alle de babyluene kommer godt med, vi har også strikket sånne og levert på strikkekafeen.

Anne Grethe sa...

Hei =) Jeg har også denne boken her, og tenkte å strikke de lange strømpene. Men på oppskriften står det idena juvel, og jeg har sisugarn liggende, samme som du har brukt ser jeg. Men det er jo litt forskjell på antall masker pr 10 cm, hvordan løste du det...?
mvh Anne Grethe

Marit sa...

Anne Grethe, jeg strikket de etter oppskriften, de ble litt store,iflg mottaker, men godt brukbare.
Kanskje det hadde vært lurt å brukt litt tynnere pinner. Det får bli neste gang. Lykke til med dine sokker.