tirsdag 19. juni 2012

Duker i Kunststrikk

Jeg har strikket noen duker i vår.
I dag har jeg fått stivet og strukket dem.
Hjerteduken er strikket i Mandarin heklegarn og måler 75cm.


Duken med bladmotiv er strikket i ett garn jeg ikke hadde merke på.
Den er 42 cm i  diameter.


Den siste er min første duk strikket etter engelsk oppskrift..
Den heter Azalia og her har jeg brukt Eng fra Gjesdal.
Den måler ca. 57 cm fra spiss til spiss.



Alle dukene er strikket på pinne nr. 2.

Igjen må jeg få si tusen takk for alle koselige hilsener og besøk.
Fortsatt god sommer, bare den hadde kommet........


15 kommentarer:

Lene sa...

Kjempe flotte duker, dette er virkelig kunstverk!

Herta Haunschmid /quer durchs leben sa...

oh, was sind das für schöne Strickdecken, ich habe früher auch immer gestrickt.
liebe Grüße aus Österreich
Herta

Annelis hantverk sa...

Ååh så fantastiskt vackra dukar!
Helt underbara och så mycket jobb!
Kram!

Tesha sa...

Wow, for noen nydelige duker!

Ann Tove sa...

Nydelege dukar. mange timar strikking her.

Tonemor sa...

oioioi virkelig nydelige duker. Flott arbeid.
KLem Tone

Anonym sa...

Hei Marit

Foe noen praktverk av noen duker! Som alltid en nytelse for øyet og en imponerende innsats som ligger bak.

Hilsen fra Kjersti

Jorun sa...

Dukene dine er virkelig flotte, Marit!

ritapia sa...

Heisann:-) det var kjempe fine duker :-) jeg lurer på hvor man finner oppskriften på hjerteduken?

aniholl sa...

Hei :) så mange vakre duker! :) Jeg vil også gjerne strikke den store runde duken (75 cm) med hjerte rundt, som du har øverst på siden. Kan du fortelle meg hvor jeg finner oppskriften? Venter med spenning på svar :) Epost: aniholl@gmail.com

Ann Kari sa...

For noen nydelige duker du har strikket. Er det mulig og få vite hvor mønsteret på hjerteduken er blitt kjøpt? annkarisandvik@gmail.com

Inger Gustavson sa...

Hei!
Jeg har arvet en halvferdig kunststrikket duk av min avdøde mor. Denne hadde jeg satt stor pris på å få gjort ferdig, men jeg finner dessverre ikke noe mønster på den. Jeg ser at du har strikket den og lurer på om du kunne være behjelpelig med å si meg hvor jeg kan finne det. Duken heter «Hjerteduken».

Mvh Inger

Marit sa...

Inger Gustavson, kan du sende en Mail med adressen din til meg så kan jeg hjelpe, maritsto@hotmail.com eller lete meg opp på FB om du er der.

Unknown sa...

Hei 😊
Den hjerteduken var alldeles nydelig ...alle var det, men spesielt hjerteduken snakket til meg . Jeg har aldri strikjet duk før, men jeg skal lage fem paraplyer til et teaterstykke i september og øynet plutselig t håp når denne nå dukket opp 😊 Kan jeg spørre hvor jeg finner mønster ? Og er dette vanskelig å lære seg ? Send gjerne svar på hksp@live.no mvh Heidi

Martha sa...

Hei!
For noen vakre duker!
Hvor er det mulig å få tak i oppskriften til hjerteduken? Jeg skal gifte meg til neste år og den duken er perfekt som brudeparasoll❤️ Send gjerne svar på martha.langholmen@gmail.com mvh Martha