fredag 29. mai 2009

En fin forsommerdag.

En nydelig forsommerdag, sola skinner og fuglene synger.
Det er nesten vindstille, se bare på vimpelen.
Fra skogen hører jeg gjøken, fra markene høres sauer og lam.
En nabogutt har sauer som har fått lam forlengst.
Nede på markene går kyr og kalver og beiter.
I gårnatt hørte jeg en ku som sikkert ikke hadde det så godt akkurat da.
Neste dag fikk jeg vite at det var kommet en kalv.
En bonde bruker markene til beite om sommeren.
På terassen sitter jeg med kaffekoppen og hekletøyet.
Mannen min slår plener.
I krukker og potter spirer og gror det, og busker og trær vokser.
Synes dette var så fint at jeg måtte dele tankene mine.
I morgen kommer det besøk fra Sandnes og snart et nytt barnebarn.
At alle våre har det godt er fint å tenke på.
Vi har mye å glede oss over.

Ingen kommentarer: