mandag 13. september 2010

Dukkeklær

I vinter startet jeg på disse dukkeklærne.
De ble lagt til side for andre prosjekter.
Nå har jeg fått gjort dette ferdig.

En jakke etter oppskrift fra en av Målfrid Gausel sine bøker
og en lue etter fri fantasi.
En snor mangler i halsen på jakken.
Må se om jeg finner noe garn som passer.
Et skjørt etter boken er det og blitt.

Et skaut eller sjal ble det og.

Til slutt spiralsokker av et annet garn.


Siden det er strikk av garn fra lageret mitt ble sokkene i et annet garn.
Håper ikke dukkemammaen har noe imot det.
Garnet jeg har brukt er Labbetuss.
Det blir nok mer dukkeklær etterhvert.
Koselig småstrikk dette.


12 kommentarer:

Nitus sa...

Så kjempefint dukkesett du har laget.
Her er det noen som blir glad.

Nitus sa...

Så kjempefint dukkesett du har laget.
Nå er det noen som blir glad.

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei.
Så fint det ble, noen blir sikkert veldig glad for disse dukkeklærne :)
Ha en fin dag :)

Chatrine sa...

Heisann!

Takk for at du vil følge meg videre på den nye bloggen min:o) Jeg setter utrolig stor pris på det!

Super fine dukkeklær må jeg si! :o)

Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Hei.Så nydelige dukke klær.Kjempe nydelige farger.Du er flink dukkeklær er jo smått å holde på med.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Tonemor sa...

Flotte dukkeklær du har laget.
Klem Tone

Elins Strikkeri sa...

Så flotte dukkeklær, vert nok ei glad dukkemamma:))

Emmy sa...

Hvor fint, der er helt sikker en dukkemor der bliver glad :)

LivM sa...

herlige dukkeklær du har strikket!

Annelis hantverk sa...

Åh så fina dockkläder i höstens färger! Dockmamman blir säkert glad!
Ha en fin dag!

Hjemmestrikk m.m. sa...

Her var det sannelig mye fint.

Jorun sa...

Så søte dukkeklær!