søndag 8. mai 2011

Strikkede halser.

På landssnelletreffet fikk vi garn fra diverse leverandører.


Jeg har strikket to halser, den ene i Hubro fra Dale, her gjorde jeg som det ble sagt, la opp 24 masker og strikket riller til nøstet var brukt opp, 100gr.

Sydde det sammen i endene, motsatt, og det ble en fin hals.


Kanskje får den knappepynt etterhvert.

Av det andre nøstet, Puno Metallic fra Rauma, ble det og en hals.

Her la jeg og opp 24 m på pinne nr. 8 og strikket riller til nøstet var oppbrukt. Her var det 50 gr.

Her sydde jeg sammen med en snurr så det ble en liten falsk moebuis.


Godt fornøyd med begge.

Bildene er tatt ved speilet på badet så fargene blir ikke som de er. 
 
Vi har et fint vårvær her idag, men det blåser godt.
Det vises på flagget til naboen.

Ønsker dere alle en fin søndag og 8. Mai.

4 kommentarer:

Guri sa...

Greie halser det! har strikket mange til nettbutikken min ;)
Ha en fin dag!

Annelis hantverk sa...

Så fina dom är och ser så varm och skön ut!
Ha det fint!

berit sa...

heisann. så enkelt og flott:D

Henriette sa...

Skal og strikke en hals av det orange Hubrogarnet jeg fikk byttet til meg fra Ellen. Det garnet med sølv i har jeg gitt til min venninne. deilig sommer og sol vi har hatt i dag ja.