mandag 6. juni 2011

Noe har det blitt.

En stund siden jeg har blogget nå, har tatt det litt rolig siden jeg kjente antydning til senebetennelse.
Det ser ut som det har gått bra, og
her kommer en liten oppdatering.
Prematursettene jeg viste tidligere er nå vasket og klar til levering.




Disse skal Nyfødtintensiven i Haugesund få.
Håper de kan varme noen små som kommer for tidlig til verden.

Noe hekling har det og blitt.
Jeg har bestilling på grytekluter, og nå er tre par ferdig.




De er heklet i Bomull sport og oppskriften er fra Drops.

Så litt mer strikk.
En venn på et håndarbeidsforum lagde en liten Along, og her strikket mange rundt i det ganske land på det samme.
Min klut ble slik.
Vi fikk noen omganger mønster hver morgen så det ble en fin start på dagene sammen med morgenkaffen.
Jeg har brykt Pandora og fargen er lilla.
Det viser ikke så godt på bildet.

I helgen var vi i Bergen og på veien frem og tilbake ble det strikket litt.
To luer som nok havner i Sierra Leone.




Her regner det i dag, så det har vært innevær.
Nå håper vi sommeren snart kommer.
Ønsker dere alle en fin uke.

Jeg skal finne frem garn til flere grytekluter.



8 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Ååh så söta barnset du har gjort! Grytlapparna var helt underbara!
Ha en fin dag!

Heidi-Kristin sa...

Smått og flott!
Jeg har også pådratt meg senebetennelse og lider kraftig av strikkeabstinens.....
Jeg strikker også til Amandaprosjektet og er blitt kontakt for mitt sykehus.

Lindas hobbyhjørne sa...

Nydelig de settene dine :)
Gryteklutene er jo kjempefine!
Ha en fin kveld, klem.

Anonym sa...

Nydelige strikkesett til små babyer. Lykkelige blir nok foreldrene som får varme gode barn. Jeg strikket sokker i full fart da mitt ene barnebarn ble født og hadde et opphold på nyfødtintensiv. Skal nok i gang og strikke til Amanda prosjektet. Ha en flott uke hilsen Heidi

Tonemor sa...

Så utrolig mye flott og nyttig.
Håper betennelsen er helt borte nå.
KLem Tone

Jorun sa...

Så mye fint du har laget!
Senebetennelse ja... Har ganske så vondt i armen jeg, og tar ikke i et håndarbeid. Burde heller ikke sitte her å "taste", men det er vanskelig å la være.

Hilde sa...

Så mye fint du har laget! Prematursettene var bare kjempenydelige :)

Heidi sa...

Fine ting du har strikket og heklet! Best å ta pause når det er antydning til betennelse eller andre vondter. Tok meg en pause selv etter ryggvondt, og har først nylig tatt fram garnet igjen.

Har beundret alle alongklutene som er laget. Ble kjempefine. Dessverre hadde jeg ikke avbrutt strikkepausen da, så jeg gikk glipp av den.