onsdag 21. april 2010

Mitt største heklearbeid

Jeg sitter og hekler på et teppe.

Tankene går tilbake til arbeider jeg har heklet.

Min største utfordring fikk jeg for noen år siden.

Det hadde vært brann i kirken vår og alterpartiet var ødelagt.

En gammel alterduk var og blitt ødelagt.

Jeg fikk en telefon med spørsmål om jeg kunne lage en ny.

Mønster fantes ikke, bare en rest av den duken som var ødelagt.

Jeg tok utfordringen.

Først var det å finne garn som passet og som gjorde at duken fikk den størrelsen den skulle ha.

Det ble tynt heklegarn og heklenål nr. 0,75.

Det ble en del prøving og feiling før jeg fant ut av mønsteret, duken var vasket flere ganger og det var vanskelig å telle masker.

Jeg brukte over 4 km tråd til duken og arbeidet med den i et år.


Det er koselig å tenke tilbake på at jeg har gjort dette arbeidet.

Våre fem barn er konfirmert i denne kirken, en er døpt der og en er viet der.

8 kommentarer:

Tonemor sa...

det var litt av et arbeid. det skal du virkelig være stolt over.
Tone

Bodil sa...

For eit imponerande arbeid som det heilt sikkert ligg maaange arbeidstimar bak. Og med så tynn tråd og nål. Ein verkeleg nydeleg duk som du kan vera såå stolt over å ha hekla. Ha ei fin veke :)

brito sa...

Alldeles nyyydelig alterduk: Du er virkelig dyktig!
Takk for besøket på bloggen min:)
brito

Emme sa...

For en utfordring og for et nydelig arbeid! Du har all grunn til å være stolt av den alteduken :)

Koselig å være følger hos deg da vi er fra ca samme område ;)

Tovesmåhverdagsgleder sa...

For et imponerende arbeid. Nydelig var det. Det ligger en hilsen til deg på bloggen min.
Tove

Loppelill sa...

Den er bare fantastisk flott!

Anonym sa...

For en utrolig vakker alterduk!!! Nydelig arbeid!

Miriam sa...

Det var en utrolig pen alterduk du har heklet,skjønner godt at det er mye arbeid som ligger bak.
jeg regner med at det var god grunn til akkurat du ble spurt;)