onsdag 13. oktober 2010

Restegarnsstrikk og Mariusgenser.

Først av alt, tusen takk til alle dere som kikker innom bloggen min.

Her går det i restegarnsstrikking og Mariusgenser.
Vår yngste sønn har lenge spurt når jeg skal strikke noe til ham.
Nå har jeg startet på Mariusgenser, det var denne han ønsket seg.

 I julenummeret til Allers var det oppskrift på en strikket spisebrikke.
Jeg hadde lyst å prøve dette til grytekluter.
Strikket med dobbel Bomull Sport fra Gjesdal
Synes det ble litt løst og "hullete" til grytekluter så dette blir et gryteunderlag.

 Jeg er nå godt igang med genseren.

Samme oppskrift fra Allers, men denne gang med enkelt garn.
Dette ble en liten klut av en liten rest Bomull sport.
Tror kanskje dette mønsteret egner seg bedre i et annet garn som ikke er mercerisert.
Kjekt var det i alle fall å prøve dette.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei det var fine brikker!mariusgenser er nydelig syns eg!ha ein super dag klem frå Lisen;-)

Trulte sa...

Restgarnsstrikk er viktig, men like viktig er å ta vare på norske tradisjoner innen strikk...Derfor blir jeg glad hver gang jeg ser noen strikke de gamle gode genserne våre. Selv strikket jeg "Jotunheimen" for kort tid siden.

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine brikker.Nydelige farger.Skal bli kjekt å se genseren ferdig.Ønsker deg en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil.