tirsdag 19. oktober 2010

Siste dagers strikking og bursdagsfeiring.

Ved siden av strikking av Mariusgenser måtte jeg ha noe lite og lett.
Da gikk turen til garnlageret.
Der hadde jeg fire nøster Palett fra Sandnes.


Oppskrift hadde jeg fått i en snellepakke på trådsnella.
Det ble to luer.
Jeg brukte et nøste til hver lue.


 De to andre nøstene blir det pulsvarmere av fra samme oppskrift.


 Begge armene til genseren er strikket opp til mønsterborden.

På bolen har jeg startet på mønsterborden.
I kveld blir det sikkert litt strikking, men vet ikke om det blir bol eller armer.

Vi var og på Utsira i helgen.


Våknet til en nydelig soloppgang på søndagen, men været gikk fort over til regn.
En av jentene der hadde treårsdag og vi var invitert ut.


Hun var på Pippifestival i Skånevik i sommer og siden den tid har hun sunget på Pippisangen, og det var Pippiklær hun ønskert seg til dagen sin.
Det ble både klær, sko, parykk, Mr. Nelson og mye mer.
Det var en fornøyd jente som  feiret dagen .

I barneselskapet var der 13 barn duket rundt bordet og foreldrene hadde laget fint i stand.
Vi fikk hele dagen med oss, og senere kom et par besteforeldre til og tante, onkel og fettere.
Nok en fin helg med våre der ute på Utsira.

3 kommentarer:

Trulte sa...

Oj her har det gått fremover med Mariusgenseren. Fine luer også. Og koselige bilder av selskap og en glad Pippi. Koselig å se. Tusen takk for titten.

Bodil sa...

Så koseleg de har hatt det, og så flott mariusgensar du strikkar :)

Chatrine sa...

Takk for koseligk kommentar på bloggen min! Du har laget mye fint!

HA en super fin helg!