torsdag 10. september 2009

Siste dagers gjøremål.

De siste dagene har vi vært en tur hos min far.
Som regel noe som skal gjøres der og litt vasking ble det og.
Min kjære plukket plommer fra hagen og idag har jeg syltet.
Dette som kalles arbeidsdeling tror jeg.
Mens jeg syltet ble det tatt opp poteter.
Været er flott i dag her vest.
Litt håndarbeid har det blitt tid til og.
Det går sakte men sikkert på frem med julegavene.
Litt annet har det og blitt, grytekluter og en heklebrikke.
I går var vi på besøk hos en svigerdatter som hadde fødselsdag.
Jentene deres hadde laget kake og vi fikk overvære pyntingen.
Fikk et tips om en fin heklet smekke fra en nettvenn for litt siden.
Den har jeg heklet og Eira Sofie fikk den på igår.
Litt stor ennå, men hun vokser nok snart i den.
Neste uke kommer til å bli en rolig uke, for onsdagen skal jeg opereres for skjev neseskillevegg.
Håper å bli kvitt noen av de stadige bihulebetennelsene jeg plages med.
ØNH-legen mener dette skal hjelpe.
Må nok ta det med ro noen dager, men håpet er at da blir det gjort litt mer håndarbeid.
At en begynner å bli gammel fikk jeg et lite vink om i går.
Fikk brev fra kirken på hjemstedet mitt at søndag 20. sept var det 50 år siden jeg ble konfirmert.
Det skulle markeres på gudstjenesten den dagen.
Hadde vært morro og vært der, men får se hvordan formen er etter operasjonen.
Vet og at presten vi hadde da lever, og bor i bygda.
Vi var første kullet han hadde til konfirmasjon da han kom til bygda.
Jeg ønsker dere alle en fin helg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Virkelig flink bestemor er du.Så mye fint du har laget.Å banebarne er jo bare så herlig.Får så lyst å holde henne.Lykke til med operasjonen det går sikkert bra.Ha en fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil

Jorun sa...

Julegaver ja... Burde vel begynne på de jeg og.
Den smekka var jo kjempefin da, og det var gryteklutene og brikken også.
Jeg kommer liksom ikke igang med noe jeg... Går bare her og roter i alle de nye garnnøstene. Jeg har vel kanskje tatt meg litt vann over hodet med å kjøpe så mye... Har vel garn for flere år fremover jeg nå kanskje!
Lykke til med operasjonen!
Vedr. de settekassene som Lene Grantangen selger, så er de brukte.. Det var i alle fall den jeg kjøpte...
Jeg beiset den, og da ble den like fin.

Ann Karin sa...

Hei! Jammen er du flittig.
Hjemmelaget syltetøy nam,nam. ; )
Tøffe smekke Eira Sofie har fått seg.
Vil ønske deg lykke til med oprasjonen.
Og ei fin helg til deg og dine.

pikenmedstrikkestikkene sa...

Så masse plommesyltetøy du har fått til! Du var kjempeproduktiv den dagen, og arbeidsfordeling er bra. Gjøre litt hver, så blir det litt lettere å få alt gjennomført.

Kjempefine håndarbeider igjen. Hun ble så søt med den nye smekka. Liten og søt som skal få vokse seg stor og sterk!

Det blir bra med de nye skjørtene til de større julejentene. De er virkelig flotte! Og jeg tror du rekker det helt fint.

Ønsker deg en god mandag. Det er valgdag, og kanskje strikker du litt til sendingene på tv?

Anonym sa...

Hei! Så mange nydelig ting du har laget. Jeg lurer på om det er mulig å få vite oppskriften på smekken?

Hilsen Kristine, krilohne@hotmail.com